Voor een onderneming in
Genk
, zijn we op zoek naar een
aankoper
met minstens
2 jaar ervaring
. Deze onderneming is gespecialiseerd in datadistributieapparatuur voor de AV sector. In de rol van aankoper ervaar je dagelijks variatie en draag je bij aan de voortdurende productieflow. Je bloeit op in een uitdagende setting waar je je kunt concentreren op het verbeteren en optimaliseren van zowel interne als externe inkoopprocessen.
Takenpakket:
Beheer van dagelijkse administratieve processen binnen de aankoopafdeling
, inclusief prijsaanvragen en orderopvolging, met nauwkeurige invoer in het ERP-systeem
Onderhoud van nauwe relaties
met vaste leveranciers en ontwikkeling van duurzame nieuwe partnerrelaties
Bewaken van de voorraadniveaus en het beheer van minimale veiligheidsvoorraden op een kostenefficiënte wijze
Analyse van materiaalbehoeften
en lopende bestellingen om knelpunten te identificeren, deze te communiceren en samen met collega's of leveranciers oplossingen te vinden
Verzameling, analyse en actie om prijs, levertijd en beschikbaarheid te optimaliseren, en correcte inrichting van ERP-masterdata
Identificeren van verbeteringsmogelijkheden en optimalisatie van het aankoopproces
Opbouw van markt- en productkennis.
Zeer nauwe samenwerken met collega's van verkoop, ontwikkeling en magazijn.
Je rapporteert aan de Operations Manager
Jouw profiel
Je behaalde minstens een
bachelorsdiploma
Minstens 2 jaar ervaring
binnen een aankoopafdeling
Analytisch en cijfermatig zeer sterk
in combinatie met een kritische blik en een oplossingsgerichte instelling
Ervaring in een internationale werkomgeving is een pluspunt (hoe moet je echter niet verplaatsen naar het buitenland)
Communicatief sterk!
Nederlands: zeer goed
Engels: zeer goed
Je
kan goed in een team werken
. Vanuit aankoop heb je namelijk een belangrijke rol in een optimale samenwerking met ander afdelingen
Ervaring met volgende tools:
Excel: zeer goed
Odoo: pluspunt indien je hiermee hebt gewerkt
Kennis van de AV sector, netwerking,… en een technisch achtergrond is een pluspunt, maar geen must
De leveranciers en producten evalueren (audits, tevredenheidsenquêtes, staalname, ...) en verbeteringen voorstellen
Prijzen en leveringstermijnen van producten onderhandelen met de leveranciers
Aanbestedingen of lastenboeken voor leveranciers of dienstverleners opstellen
De bevoorradingsbehoeften van de onderneming identificeren en de markt van de leveranciers en producten prospecteren of analyseren
Opvolggegevens van aankopen registreren en het jaarverslag opstellen
Aanbod
Een
marktconform loon
dat wordt aangevuld met extralegale voordelen zoals.:
Een bedrijfswagen met laadoplossing (elektrisch wagenpark)
Maaltijdcheques van €7/dag
Een
groeps- en hospitalisatieverzekering
(ook voor het gezin mits kleine bijdrage)
Een
jaarlijkse bonus
Een
Flexible Income Plan
waar je bv. Extra verlofdagen voor kan kiezen, een fiets kan leasen,…